МОЗ намагається навести порядок у рекламі медпрепаратів

382

Pills, tablets and drugs heap in doctor hand, closeup view6 жовтня 2015 р. Урядовим комітетом з питань гуманітарного розвитку та соціальної політики був підтриманий законопроект Міністерства охорони здоров’я, який істотно посилює контроль над рекламою в медичній сфері.

Зокрема чиновники пропонують доповнити Закон України «Про рекламу» нормою, що забороняє вказувати контактні номери телефонів у рекламі дієтичних добавок (у друкованих виданнях, під час трансляції інформаційних та інформаційно-аналітичних прог­рам, передач на медичну тематику). Але подібна реклама буде дозволена закладам охорони здоров’я та фізичним особам-підприємцям, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

У пояснювальній записці до законопроекту вказано, що він розроблений з метою врегулювати ситуацію, яка склалася через зловживання при реалізації дієтичних добавок під виглядом лікарських засобів.

Міністерство охорони здоров’я неодноразово зверталося з приводу таких шахрайських дій до Міністерства внутрішніх справ, але у відповідь отримувало лише повідомлення про призупинення перевірок за цими зверненнями «у зв’язку з відсутністю фактів, які вказували б на наявність кримінального правопорушення».

«Під час проведення робочої наради із цього питання з представниками державних органів, правоохоронних відомств, у тому числі й СБУ, надійшли пропозиції щодо законодавчого врегулювання ситуації. У зв’язку із цим, а також із численними зверненнями від ошуканих громадян МОЗ вирішило підготувати зазначений законопроект», — йдеться у пояснювальній записці.

Голова правління Союзу споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення Владислав Онищенко підтримує ініціативу МОЗ. За його словами, в Україні дуже поширена описана Міністерством схема.

«Фактично шахраї при рекламуванні своїх нібито чудодійних ліків вказують номери телефонів кол-центрів. Люди дзвонять за цими номерами, після чого працівники кол-центрів починають «обробку», а саме: піддають їх жорсткому психологічному пресингу, нав’язуючи ті чи інші препарати, — пояснює Владислав Онищенко. — Навіть коли людина відмовляється, їй дзвонять упродовж багатьох місяців з метою примусити купити «ліки», які насправді їй непотрібні».

Мінімальна вартість таких продуктів «від шарлатанів і ворожок» станоивть 2-3 тис. грн і їх, як правило, купують пенсіонери або пацієнти із тяжкими захворюваннями. При цьому експерт зазначив, що в Україні можна проконтролювати рекламу й спосіб її донесення до споживача, але «телефонні зомбування» неможливо відслідкувати та зупинити: «Це було вузьке місце, яке в разі прийняття відповідного закону Верховною Радою буде усунено».

За даними фахівців рекламного ринку, БАДи та дієтичні добавки досить активно рекламуються в регіональних ЗМІ: реклама цих продуктів становить 10-15%.

За матеріалами РБК-Україна

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я