Шукаючи механізми зниження цін на ліки, Уряд має врахувати, що обсяги телереклами ліків тільки збільшуються, а гроші, вкладені фармкомпаніями в піар, зрештою витягуються ними ж із бюджетів «оброблених» пацієнтів: як відомо, витрати на маркетинг і збут закладаються у вартість препаратів.
«На наступному засіданні Уряду ми ухвалимо рішення, котрі дадуть змогу забезпечити із 1 січня 2017 року справедливі ціни на ліки, які продаються в Україні», — заявив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, відкриваючи засідання Уряду 26 жовтня 2016 року.
У цей самий день громадська організація Detector Media опублікувала свіжі дані про обсяги телевізійної реклами в Україні. Категорія «Ліки», як і раніше, посідає першу позицію в рейтингу телевізійної активності. І темпи приросту реклами ліків вищі за середньоринкові на 17%.
Активність телереклами в цій категорії за 9 місяців 2016 року зросла на 14%, і на сьогодні реклама ліків — це понад 20% усієї топової телереклами в Україні.
У топ-15 рекламодавців України за підсумками дев’яти місяців 2016 року ввійшли ПАТ «Фармак», Reckitt Benckiser та Sanofi. Препарати цих компаній складають 30% усієї телевізійної реклами ліків. При цьому французька компанія Sanofi збільшила свою активність «у телевізорі» на 31%, а вітчизняний «Фармак» — на 25%. Перескочивши одразу через шість рядків рейтингу, він увійшов до трійки найбільших рекламодавців України.
Телевізійна реклама ліків оплачується з кишені споживачів, тому якщо Кабінет Міністрів України шукає дієві механізми формування справедливих цін на лікарські засоби, йому слід згадати про п. 4.4 розділу «Реформа системи охорони здоров’я» чинної Коаліційної угоди депутатських фракцій Верховної Ради України, котра декларує намір заборонити таку рекламу.
За матеріалами Pharma.net.ua