Міністерство фінансів та Міністерство охорони здоров’я України запропонували оригінальний експеримент: у законопроекті про Державний бюджет на 2018 рік протягом першої половини року первинну ланку медицини пропонують фінансувати з місцевих бюджетів, а впродовж другої — з державного, через Національну службу здоров’я України.
«У цій ситуації, не кажучи вже про порушення бюджетних норм, потрібно звернути увагу на декілька моментів. По-перше, на І півріччя загальний обсяг субвенцій до місцевих бюджетів становить 5 млрд грн, а на ІІ — через Національну службу здоров’я України — 8 млрд грн. По-друге, обсяги видатків у І та ІІ півріччях майже завжди збігаються, а тут ми бачимо жорстку дискримінацію у фінансуванні, — наголосив експерт із питань місцевого самоврядування Юрій Ганущак. — Мінфін ніколи не пояснювало, як розраховується норматив бюджетної забезпеченості, що вкладається в обсяги субвенцій, оскільки це фінансувалося з місцевих бюджетів. А тут, очевидно, довелося збільшити обсяг видатків для Національної служби здоров’я, бо це вже державний бюджет, а своя сорочка ближча до тіла».
За словами Ю. Ганущака, таким чином Мінфін підтвердило, що рівень недофінансування місцевих бюджетів за рахунок субвенцій становить щонайменше 50% від їх обсягів. «Немає сумнівів, що авантюра МОЗ із централізацією фінансування первинної ланки провалиться. Проте дивує інше — чому Мінфін піддалося на таку аферу. Ба більше, підставляється весь Уряд, який шкода хоча б через те, що реформа адміністративно-територіального устрою ще не завершена», — резюмував експерт.
За матеріалами офіційної сторінки Юрія Ганущака у Facebook