В Україні «змінюють» правила рекламування ліків

524

Міністерство охорони здоров’я 16 травня винесло на громадське обговорення проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку реклами лікарських засобів», яким пропонується встановити чіткий контроль за змістом реклами для уникнення маніпулювання інформацією про препарат та його властивості.

Нині фармацевтична реклама — найбільший сегмент рекламного ринку на телебаченні України. За даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення, від 30 до 50% загальної кількості реклами на українському TV — реклама лікарських препаратів та медичних виробів. На окремих каналах обсяг реклами медикаментів сягає 70%. «Новий законопроект про рекламу має гармонізувати чинне українське законодавство з нормами Європейського Союзу, зокрема врегулювати питання рек­лами лікарських засобів серед медичних працівників. Проектом регламентовано чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених Законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників», — стверджують у МОЗ.

Запропоновані Міністерством зміни передбачають нові обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС, а саме:

  • заборону посилань у рекламі на діагностування захворювання чи призначення курсу лікування по телефону чи інтернетом;
  • залучення до реклами конкретного препарату відомих людей і акторів, котрі зображають медпрацівників;
  • заборону використання інформації про те, що препарати призначені винятково для лікування дітей;
  • заборону будь-якої реклами народної медицини та цілительства.

Крім того, законопроектом передбачається, що зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу. «Розроблений законопроект закріплює за МОЗ функції контролю та моніторингу, а також встановлює чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Право застосовувати такі санкції надається Нацраді з телебачення і радіомовлення — у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення», — наголошують у Міністерстві.

За матеріалами офіційного веб-сайту МОЗ України

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я