Соціальні мережі як місце професійного спілкування: за і проти (опитування)

906

Деякі лікарі використовують соціальні мережі як форум для всебічного розгляду професійних питань або майданчик для розкрутки «власної торгової марки». Піар-піаром, але чи може «галасливий» Facebook чи «лаконічний» Twitter стати зручним способом для обговорення актуальних проблем із колегами? Залежить від того, як їх налаштувати і використовувати!

Встигнути за швидкістю наукової думки

Незважаючи на різницю в зарплатах, умовах праці чи технічних можливостях, медичним фахівцям усього світу необхідний безперервний дос­туп до актуальної наукової інформації. І, як стверджують
багато представників цієї професії, Facebook чи навіть Twitter допомагають його, якщо не пов­ністю забезпечити, то хоча б значно полегшити. Адже, по суті, сьогодні ці соцмережі являють собою гігантські колекції даних, які можна структурувати і застосовувати на власний розсуд.

Їх можна пасивно читати, а можна поповнювати власним досвідом. Звісно, Face­book, кот­рий не обмежує користувачів у кількості знаків, зручніший для обговорення будь-яких моментів — від конкретних клінічних випадків до питань організації прийому відвідувачів. Проте багато західних фахівців «зручним майданчиком для дебатів, рецензій і висловлювання власних думок у цифровому середо­вищі» вважають якраз Twitter. Дійсно, якщо подивитися, то на суто медичні хештеги, такі як #CardioTwitter, #CardioEd, #RareDisease, #EatingDisorder тощо, підписані тисячі, навіть мільйони користувачів — і їх щодня більшає.

Навіть фахівці, які не поспішали використовувати соцмережі з професійною метою, сьогодні визнають, що завдяки цим платформам їм вдається витрачати свій робочий час набагато ощадливіше: за потреби можна швидко зайти на певну сторінку/групу і подивитися, які публікації, присвячені тим чи тим випробуванням або новим проривам у медичній галузі, обговорюють колеги.

Фахівці з адміністративними повноваженнями відстежують відгуки та скарги пацієнтів і загалом вважають подібні платформи чудовим інструментом для контролю «середньої температури по палаті».

Нівелювати шкоду

Як би там не було, соціальні мережі — усього-на-всього проекція нашого суспільства з усіма його вадами. Але це не означає, що їх не можна використовувати на благо для себе і своїх пацієнтів. Мінімізувати негатив соціальних медіа допоможе розуміння декількох простих моментів.

  1. Потрібно чітко усвідомлювати мету своєї присутності в соціальних мережах у якості медичного експерта. Тільки так можна вибрати найкращу, найефективнішу платформу. Якщо ваша мета — залучення аудиторії/клієнтів, тоді в пригоді стануть Facebook або навіть Twitter. Для поширення просвітницької медичної інформації можна розглянути блоги. Коли ж основною метою є власний професійний роз­виток, навчання, тоді кращим вибором стануть спеціалізовані платформи для лікарів.
  2. Зберегти конфіденційність даних пацієнта не так уже й складно: ретушуйте знімки, вказуйте «на консиліумі» тільки необхідні медичні дані, а деталі обговорюйте лише в приватних повідомленнях. Також не завадить покопирсатися в налаштуваннях захисту своїх пристроїв і «вимкнути» додаткам соцмереж доступ до фото, мікрофона тощо.
  3. Яку платформу ви не обрали б, розмежовуйте роботу і дім: наприклад, якщо на Facebook спілкуєтеся і з пацієнтами, і з близькими та друзями, то заведіть два окремі акаунти. Встановіть чіткі межі з фоловерами й уникайте гарячих дискусій, тим більше сам-на-сам: у соціальних мережах люди часто намагаються видатися компетентними «на чужому полі», і, природно, таких не вдасться переконати. Під час онлайн-спілкування з малознайомими людьми краще застосовувати методи комунікації, які практикуєте зі своїми пацієнтами у себе в кабінеті.

Любомира ПРОТАСЮК «ВЗ»


А як ставитеся до соціальних мереж ви? Ми пропонуємо вам відповісти на ті самі 5 запитань, що і американські лікарі і разом з’ясувати.

[yop_poll id=”1″] [yop_poll id=”2″] [yop_poll id=”3″] [yop_poll id=”4″] [yop_poll id=”5″]

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я