МОЗ заходилося оптимізувати роботу екстреної меддопомоги, аби зробити її більш оперативною та ефективною. Таку інформацію сповістила перша заступниця голови МОЗ Ірина Садов’як.
Вона підкреслила, що у 70% випадків карети «швидкої» прибувають на виклики із запізненням.
Чиновниця зазначила, що дві третини пацієнтів не можуть своєчасно отримати допомогу від бригад ЕМД.
«На етапі реформування галузі ми помітили, що у нас дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою швидкої допомоги. Із загальної кількості викликів, а це 6,8 мільйона випадків, 4,7 мільйона є несвоєчасними», – сказала вона.
Пані Садов’як наголосила, що такі показники є вкрай недопустимими, тому відомство працює над тим, щоб бригади «швидкої» прибували на виїзд більш оперативно. Вона додала, що наразі сформовані певні алгоритми надання ЕМД за різними категоріями викликів.
Щоб лікарі могли швидше реагувати, в МОЗ виділили 4 категорії викликів, серед яких:
- Категорія 1. Хворий перебуває у критичному стані – команда «швидкої» приїде протягом 10 хвилин. Стан, що вимагає негайного реагування, втручання або реанімаційних заходів (обструкція дихальних шляхів, політравма, клінічна смерть). Ця категорія характеризується високими показниками летальності.
- Категорія 2. Екстрений виклик – «швидка» прибуде протягом 20 хвилин. До даної категорії належать потенційно тяжкі стани, де необхідна швидка оцінка, невідкладна допомога на місці або термінове транспортування. Показники смертності тут трохи нижче, але небезпека для життя і здоров’я є критичною.
- Категорія 3. Неекстрені виклики. Це стани, які не мають загрози життю і здоров’ю пацієнта, але мова йде про необхідність надання медичної допомоги при, наприклад, загостренні хронічних захворювань. Показники летальності тут низькі або нульові. Дана категорія викликів буде спрямовуватися на первинну ланку, а при неможливості на виклик прибуде бригада, яка не задіяна в наданні допомоги за викликами першої та другої категорій.
- Категорія 4. Непрофільні виклики. У цьому випадку бригада швидкої допомоги не їде на виклик, пацієнта консультують телефоном, або його спрямують на надання меддопомоги сімейним лікарем.
Категорія 4. Непрофільні виклики. У цьому випадку бригада швидкої допомоги не їде на виклик, пацієнта консультують телефоном, або його спрямують на надання меддопомоги сімейним лікарем. Виходить,що сімейний лікар повинен працювати 24 години в добу.Чи ніч , чи вихідні-не грає ролі. ЕМД буде спрямовувати хворих на первинну ланку. Хіба це нормальне явище???Хтось з МОЗ це проаналізував????