Замість лікаря – блакитний екран

1010

Скільки рекламних роликів лікарських засобів пересічний українець бачить протягом одного рек-ламного блоку? — запитує депутат від фракції «Батьківщина» Павло Петренко у своєму блозі.

І чи не дивує той факт, що за кількістю виходів в ефір реклама ліків з величезним відривом випереджає рекламу будь-яких інших товарів та послуг?

За 9 місяців 2013 року кількість виходів рекламних роликів лікарських засобів зросла майже на 75% порівняно з аналогічним періодом 2012 року — 1,08 млн виходів порівняно з 0,62 млн. Мова не йде про якість цих рекламних роликів, про їх довжину або показ у прайм-тайм. Мова йде виключно про те, що за останні 9 місяців українці в одному і тому самому проміжку рекламного часу побачили на 75% більше назв лікарських засобів та комерційних закликів їх придбати!

У 2013 році щодоби українцям показують рек­ламу ліків 3973 рази. Кожні 793 такі покази — рек­лама трьох препаратів британської компанії Reckitt Benckiser — «Нурофен®», «Стрепсілс®» та «Гавіскон®». Ще більше вражає той факт, що за останні 9 місяців українці витратили на ці 3 препарати майже 170 млн грн, тобто на 29% більше, ніж минулоріч. І якщо, на перший погляд, здається, що таке зростання продажів — результат агресивної рекламної кампанії, то на ділі — із вказаного росту прибутків британської компанії лише половину забезпечило збільшення кількості реалізованих упаковок. Іншу половину британська компанія отримала завдяки зростанню ціни на зазначені препарати. А це понад 18 млн грн, що матеріалізувалися з легкої руки керівництва європейського представництва, яке приймало рішення щодо рівня цін.

Ось ми й підійшли до найбільш важливої і такої ретельно приховуваної причини рекламування ліків на телебаченні. Нині український фармацевтичний ринок перенасичений ідентичними лікарськими засобами, які не те що пацієнт, а й лікар та провізор не в змозі розрізнити — схожі назви, форми випуску, приставки «форте», «екстра», «мега», «макс» та нескінченні малинові, апельсинові або шоколадні смаки.

Лише за останні 9 місяців понад 10 компаній-виробників ліків вийшли у медіа-простір. І кожна з цих компаній прагне за рахунок реклами компенсувати всі свої витрати, що значно зросли, та заробити якомога більше у короткостроковому періоді.

Як результат, маємо невтішну статистику співвідношення цін рекламованих та нерекламованих безрецептурних лікарських засобів. Так, рекламований лікарський засіб коштує у 2,3 разу дорожче, ніж його нерекламований аналог. Більше того, частка такої рекламної «панацеї» щорічно зростає і в натуральному, і в грошовому вираженні. І мова йде вже не про маркетинг та стратегії продажів! А про умисне завищення цін на лікарські засоби з метою компенсації витрат на телерекламу та з метою власного збагачення. А платять за все це українці.
Наведу 2 кричущих приклади злочинного ставлення іноземних виробників ліків до українських пацієнтів, що мали місце протягом останніх 2,5 року (січень 2011-липень 2013).

На препарати ібупрофену, що рекламуються («Нурофен®», «Ібупром» та «Імет®»), припадає 59,5% від загальної кількості проданих упаковок ібупрофену. Решта — 40,5% — на їх нерекламовані аналоги від 12 вітчизняних та іноземних виробників. При цьому середня ціна рекламованого ібупрофену у 9-10 разів вища, ніж ціна нерекламованих аналогів.

Болгарський препарат «Карсил®», котрий неодноразово потрапляв у епіцентр скандалів, пов’язаних із завищенням цін (у Болгарії цей медпрепарат коштує менше 30 грн, в Україні — 60 грн), за останні 2,5 року стрімко зріс у ціні — на 30%. Причина проста — у серпні 2012 року розпочалась масштабна телевізійна кампанія «Карсилу®». Саме тоді і був зафіксований такий стрибок ціни. Виходить, що виробник навіть не приховує прямий зв’язок між рекламою та здорожчанням.

То про яку соціальну відповідальність перед нашими громадянами чи не щотижня заявляють іноземні виробники та підконтрольні їм бізнес-організації?!

Допоки не буде прийнято жорстких та чітко регламентованих норм для фармацевтичних компаній та телевізійних каналів щодо реклами лікарських засобів, така реклама не повинна існувати! Лише кількарічний мораторій на рекламу ліків дозволить відсіяти нечесних на руку ділків, навести лад у сфері обігу медпрепаратів та забезпечити українських громадян дійсно якісними та необхідними їм ліками за доступною ціною!

За повідомленням byut.com.ua

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я