МЕДИЦИНА БЕЗ КОРУПЦІЇ

1350

Відтепер вітчизня­ним лікарям заборонено отримувати від фарма­цевтичних компаній зраз­ки лікарських засобів та здійснювати їх рекламу у будь-якому форматі. Зо­крема, медичні праців­ники більше не можуть виписувати призначення на бланках, що містять ін­формацію рекламного ха­рактеру, або зазначати у рецепті торгівельну мар­ку препарату.

Ці обмеження були вве­дені Законом України від 4 липня 2012 р. № 5036-VI, який набрав чинності з 1 серпня.

Представники МОЗ України не приховують, що головним завданням зазначених змін у зако­нодавстві є боротьба з корупцією серед медиків. Прийняття закону саме у цей час також не викли­кає питань: адже наразі стартував пілотний про­ект референтного ціноут­ворення цін на ліки. Тож просування у лікуваль­них закладах більш доро­гих іноземних препаратів може зашкодити реальній оцінці його результатів.

На думку Віктора Чумака, радника міністра охорони здоров’я України, активна участь лікарів у промоакці­ях фармацевтичних компа­ній пов’язана, насамперед, з особливостями української освіти. Якщо на Заході ліка­рі борються з конкретним захворюванням, то наші фахівці намагаються вилі­кувати людину у комплексі, тому й призначають цілий ряд препаратів. «Але такий підхід дуже добре вписався у риночну систему просу­вання ліків, і тільки через стандартизацію її можна вирішити», – підкреслив Ві­ктор Чумак.

«Розробка системи стан­дартів для медичних пра­цівників має завершитися до 2013 р. Упровадження повної системи стандар­тів забезпечить ситуа­цію, за якої у разі певних захворювань у кожному конкретному випадку призначатиметься той чи той препарат. Звичайно, наступним кроком буде контроль, для забезпе­чення ефективності якого планується втілити сис­тему зворотного зв’язку з пацієнтом», – прокомен­тував перші нововведен­ня Дмитро Підтуркін, за­ступник міністра охорони здоров’я України.

Марина ЧІБІСОВА, для «ВЗ»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я