Люстрація — заборона діячам високого рангу, які скомпрометували себе, впродовж певного часу або пожиттєво працювати на державній службі.
Наразі У Верховну Раду внесено три законопроекти про люстрацію. Натомість вони не відображаються в єдиній електронній базі. Глава люстраційного комітету при Кабміні України Єгор Соболєв вважає, що це зроблено для того, аби затягнути процес люстрації в країні. Він вимагає звести всі три законопроекти в один, а також зазначає, що для того, аби потрапити під закон про люстрацію, достатньо одного з наступних пунктів: досвід керівної роботи в КПРС і КДБ, причетність до корупції, перебування на високих посадах в період правління президента Віктора Януковича.
Між тим, люстрація представників державної влади — одна з ключових актуальних тем, яким сьогодні приділяється чимало уваги.
Адже очищення управлінської системи від корупції — запорука подальшого розвитку нашого суспільства цивілізованим шляхом.
Особливо це важливо для таких вразливих сфер, як охорона здоров’я. Відомо, що процедура люстрації передбачає перевірку осіб, які обіймають посади в органах державної влади і місцевого самоуправління на предмет їх причетності до незаконних і протиправних дій під час виконання службових обов’язків. Але доки МОЗ готується оголосити перелік таких осіб, Комітет з правового забезпечення діяльності в галузі медицини Громадського об’єднання «Всеукраїнське об’єднання «Захищена медицина» ініціював створення робочої групи з реформування системи охорони здоров’я і проведення процедури люстрації посадовців МОЗ України. З цією метою було організовано анонімне громадське голосування за спеціальною формою, де кожен охочий міг вказати прізвище конкретного чиновника МОЗ, який на його думку заслуговує люстрації, а також вказати причини внесення тієї чи іншої особи до люстраційного списку. Голосування тривало впродовж місяця, з 27 лютого по 27 березня 2014 року. Всього до переліку було внесено 165 чиновників від медицини. Голоси громадян розподілилися вкрай нерівномірно, виділивши у першу п’ятірку найбільш корумпованих чиновників МОЗ України. Більше того, троє з них виявилися представниками одного і того ж Департаменту, який відає питаннями якості медичної і фармацевтичної допомоги, зокрема, ліцензуванням медичної практики. Схоже, громадськість мала нагоду переконатися, що саме до видачі ліцензій за хитромудрими схемами і зводиться контроль якості медицини у нашій країні. Адже ліцензії були і будуть вигідною справою, а якості медичних послуг — як не було, так і немає. Тож видавці медичних ліценцій очолили список найрекомендованіших кандидатів на люстрацію. Замикають першу п’ятірку очільники департаменту економіки і ресурсного забезпечення та департаменту освіти й науки. І це не дивно, адже з ресурсним забезпеченням галузі у нас катастрофа, як і зі справедливим розподілом і раціональним використанням коштів на її потреби. Зрештою, перелік кандидатів «на виліт» після процедури люстрації (за результатами громадського голосування) виглядає наступним чином:
- ДОНЧЕНКО Тетяна Миколаївна, директор Департаменту з питань якості медичної і фармацевтичної промисловості;
- ПРАВИЛО Олександр Іванович, начальник відділу ліцензування медичної практики Департаменту з питань якості медичної і фармацевтичної промисловості;
- САДОВА Оксана Іванівна, головний спеціаліст відділу ліцензування медичної практики Департаменту з питань якості медичної і фармацевтичної промисловості;
- ДУДА Володимир Петрович, директор Департаменту економіки і ресурсного забезпечення;
- ОСІЙЧУК Микола Степанович, директор Департаменту роботи з персоналом, освіти і науки.
За повідомленням gazeta.zn.ua