КОМПАС — НА НОВІ ДОСЯГНЕННЯ

1415

20 років тому на вітчизняному ринку з’явилася нова компанія — ТОВ «Фірма «Технокомплекс». У ті роки, коли бізнесові маяки світили у невизначених напрямках, про великі перспективи можна було лише мріяти, а дорогу до успіху доводилося вимощувати креативними ідеями і титанічною працею, кожен робив свій вибір: жити одним днем чи здобувати собі ім’я, йти легким шляхом чи долати труднощі, пливти за течією чи бути першим у всьому. 

Засновники ТОВ «Фірма «Технокомплекс», а згодом і підібраний ними колектив обрали саме такий стиль — ніколи не стояти на місці, шукати нові ідеї і технології, боротися за якість продукції, працювати на довіру споживача і на запит його інтересів. Тому за 20 років фірма «Технокомплекс» стала флагманом вітчизняного ринку продукції медичного призначення одноразового використання. Під власною торгівельною маркою «Славна» вона випускає одяг для медперсоналу та пацієнтів, комплекти операційних покриттів, набори одноразових медичних інструментів (усього понад 400 видів продукції). Нині про неї знають у всіх куточках України і визнають її переваги: зручність, надійність, відповідність сучасним вимогам, цінову доступність і високу якість. Втім, справжні чемпіони завжди готові подолати власні рекорди — «Технокомплекс» зустрічає свій ювілей новими планами. Це підтвердила і наша розмова з директором фірми Вадимом МАЗІЛКІНИМ та її комерційним директором Володимиром АРТЕМЕНКОМ.

ВЗ Роблячи перші кроки на шляху становлення фірми, ви чітко усвідомлювали, куди рухаєтеся?


В. М. У 1992 році «Технокомплекс» займався дистрибуцією продукції медичного призначення відомих виробників. Однак уже незабаром ми зрозуміли — серйозне майбутнє фірми може бути лише у площині виробництва, до того ж власного. Із 1997 року фірма «Технокомплекс» стала першим вітчизняним виробником одноразових гінекологічних наборів. Згодом ми першими в Україні налагодили системне виробництво медичного одягу, білизни медичного призначення, комплектів операційних покриттів — нині виготовляємо їх із сучасних нетканих матеріалів.

ВЗ І як вам шлях першопро­хідців?

В. М. Нелегкий, скажу відверто. Тим більше, що наша продукція — медичного призначення, а отже, нам доводилося проходити тривалі процедури технічних експертиз, клінічних досліджень, підтвердження реєстраційних посвідчень тощо. Ми розуміли — це потрібно, аби ніхто не сумнівався у відповідності нашого виробництва вимогам і нормативам, тому брали на себе всю відповідальність за кожен крок просування на ринок. Ми обрали непростий шлях, можливо, купувати-продавати було б легше, але не шкодуємо про свій вибір до сьогодні.
В. А. Я часто говорю: якби ми працювали у країні, де умови для бізнесу максимально сприятливі, ми б досягли набагато більших успіхів — за обсягом та асортиментом продукції, товарообігом тощо. Добре було б, якби наша держава підтримувала вітчизняного виробника, приміром впроваджуючи інноваційні проекти, як це відбувається у багатьох країнах світу, які ми відвідуємо, щоб переймати досвід.

ВЗ Вас чекали на ринку?

В. М. Виявилося, що здолати консерватизм мислення, особливо у медичній галузі, — справа не легша, ніж налагодити виробництво. Почасти нас просто не розуміли: навіщо одноразові інструменти, коли є «вічні», навіщо одноразові операційні покриття, коли всі звикли стерилізувати простирадла «до дір». Це зараз без такої продукції не уявляє своєї роботи жоден лікар, а тоді доводилося довго розповідати про світовий досвід, про те, що одноразові медичні вироби — це безпека пацієнта і лікаря, що це надійний шлях уникнути інфікування, зрештою, що це економічно вигідно.
Виводити новий продукт на ринок — надзвичайно копітка й нелегка праця. Але ми вірили у свою ідею, що вона працюватиме і йшли до цього, не зважаючи на труднощі, колізії ринку, на «поради» не займатися безперспективними речами.

ВЗ І крига таки скресла!

В. М. Переломним моментом у діяльності компанії стало створення у 2004 році відділу маркетингу (і донині його очолює Сергій Афанасенко), який почав успішно просувати на ринок продукцію (до того часу її асортимент значно розширився), вивчати запити клієнтів, тенденції самого ринку тощо. Відтак розпочалося формування команди регіональних дилерів, робота з національними дистриб’юторами і тісна співпраця з лікарями — і вислів «дійти до кожного лікаря» ми сприймали буквально. До нас цього шляху не проходив ніхто — маркетингові ходи і політику продажів ми вибудовували цеглинка за цеглинкою власними руками, вчителів у нас не було.

ВЗ А життя — чим не вчитель?

В. М. Саме так. Адже найкращий світовий досвід не спрацює, якщо не врахувати місцевого менталітету. Приміром, ми виготовляємо гінекологічні набори — аналогів цього у світі практично не існує, там кожен лікар подбає про те, щоб закупити всі потрібні інструменти окремо. У нас — інші умови. І тому набір — ідеальний варіант і для лікаря, і для пацієнта, до того ж ми випускаємо кілька їх видів — для різного призначення (огляд, операція тощо). Багато комплектів одноразової білизни виготовляємо за замовленням лікарів — вони краще знають, що їм потрібно під час операції, а у фахівців різного профілю — свої вимоги. Тому минув певний час і ми відчули, що потрібні ринку, що він визнав нас і ми знайшли своїх споживачів. Головне — не підвести, виправдати їхню довіру. Тим більше, що спілкування з ними щоразу підкидає нові ідеї. Їх накопичилося стільки, що я чітко знаю, над чим ми працюватимемо у найближчі 10‑20 років.
В. А. Цього року ми, наприклад, запустили нову лінію косметологічної продукції, для цього підготували відповідні кадри, створили додаткові робочі місця. Будемо рухатися вперед наперекір усім вітрам. Навіть у період кризи, коли всіх скорочували, «Технокомплекс» не звільняв людей, а навпаки — розширював виробництво.

ВЗ Але ж окрім натхненників ідей існують ті, хто хоче їх перейняти, наприклад конкуренти…

В. М. За останні 4 роки ми досягли такого рівня розвитку, що обігнати нас буде складно. Ми змінили стиль роботи, суттєво вдосконалили систему управління виробництвом і систему якості (отримали міжнародний сертифікат Стандарту ISO 9001‑2009), виховали колектив професіоналів, впровадили передові технології у виробництво, закупили унікальне обладнання, аналогів якого в Україні не існує. Симбіоз цих факторів дає змогу говорити про «Технокомплекс» як про успішну компанію. Наш девіз: якщо ти стоїш на місці — ти відстаєш, якщо ідеш — стоїш на місці і лише якщо біжиш — ти насправді рухаєшся вперед.
В. А. Свого часу ми придбали занедбане приміщення Смілянської швейної фабрики і перетворили його на сучасне комфортне для працівників підприємство. Але зараз виробництво настільки розширилося, що людям доводиться працювати у 2 зміни, тому вирішили придбати ще одне підприємство, реконструювати його, закупити обладнання й організувати додаткові виробничі площі. До того ж придбаємо власні стерилізаційні камери. Ми — єдині в Україні, хто застосовує газову стерилізацію і це значно підвищує якість продукції.

ВЗ Нині працювати легше, ніж 20 років тому?

В. М. Легше тому, що ми вже досягли певної стабільності, знайшли своє місце, здобули визнання, а складніше, бо якщо ти досяг усього цього, на тобі лежить велика відповідальність — за довіру споживача, за власний імідж, за честь і благополуччя колективу. Раніше ми боролися за розширення асортименту продукції, нині головне — вдосконалювати її якість. Адже ми не просто займаємося бізнесом, ми виконуємо благородну місію — дбаємо про здоров’я людей і тому не маємо права на помилку, відступ від правил і на компроміси, які б заплямували честь нашої компанії.

Розмову вела Світлана ТЕРНОВА, «ВЗ»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я