Лікарі та фельдшери швидких складатимуть «парамедичні іспити»

5062

f_16587701811470918889Міністерство охорони здоров’я розробило й найближчим часом затвердить нав­чальний курс «Перший на місці пригоди» для співробітників поліції, пожежників, працівників ДСНС, Національної гвардії. Про це заявила в. о. Міністра охорони здоров’я Уляна Супрун під час громадського обговорення теми «Екстрена медицина в Україні», яке відбулося в Українському кризовому медіа-центрі. Вона вкот­ре наголосила: водії, поліцейські, пожежники, що, як правило, першими опиняються на місці надзвичайних пригод, мають вміти надавати допомогу постраждалим до прибуття медиків.

Також МОЗ працює над проведенням перекваліфікації персоналу служби швидкої допомоги: уже розроблена 4-модульна програма перепідготовки фельдшерів і лікарів швидкої, яка невдовзі має бути затверджена. «Ми плануємо, що цей курс буде обов’язковим для всіх лікарів, які працюють на швидких та у відділеннях невідкладних станів. Подібні курси у Європі, Сполучених Штатах Америки й Канаді проводяться постійно». Курс триватиме 4 тижні та закінчуватиметься таким самим іспитом, який складають західні парамедики. Цю спеціальність, як і фах екстреного медичного техніка, невдовзі включать до класифікатора професій. Модернізація диспетчерської системи і відсіювання непрофільних викликів — іще одне важливе завдання, над вирішенням якого працює Міністерство. Із 9 млн дзвінків, котрі швидка отримує за рік, лише 2 млн закінчуються виїздом і перевезенням пацієнта. На думку заступника Міністра охорони здоров’я Олександра Лінчевського, «сьогодні служба «103» — це своєрідна «паличка-виручалочка», яка працює по всій країні. Але поки диспетчер відповідає на непрофільні дзвінки, хтось потребує серйозної медичної допомоги. Цю ситуацію треба змінювати. Запитайте, хто з людей знає номер мобільного телефону свого сімейного лікаря? А є речі, які сімейний лікар міг би з легкістю вирішити по телефону, адже знає проблеми свого пацієнта. Ще один напрям — створення кол-центру, що сортуватиме дзвінки, «відтягуючи» на себе прос­ті телефонні консультації».

За матеріалами прес-служби МОЗ України

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 коментар

  1. Поки що сімейні та не сімейні лікарі скидують свою роботу на плечі швидкої.На всі звернення хворих до них з любих питань,відповідь одна:викликайте 103,вони все повинні вирішити.Так може почати таки з сімейних терапевтів та лікарів поліклінік???

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я