Як показує недавнє опитування Medscape, лікарі та медсестри по-різному сприймають межі допустимого обману пацієнтів – перші набагато частіше, ніж другі, вважають прийнятним казати пацієнтам неправду чи приховувати певні факти.
Розбіжності в поглядах між старшим і молодшим медичним персоналом зустрічаються й щодо ключових медично-етичних моментів. Наприклад, на питання, чи можна приховувати від пацієнтів лікарську помилку, ствердно відповіли 12% лікарів і всього 4% медсестер. При цьому 18% лікарів і 13 % медсестер не дали однозначну відповідь на це питання. Аналогічно, в три рази більше лікарів, ніж медсестер визнали: іноді пацієнту можна збрехати про прогноз його хвороби.
В цілому, цифри цього питання свідчили про більший потяг до правди саме серед медсестер (хоча ризик судового переслідування загрожує їм меншою мірою, ніж лікарям, які фактично беруть на себе всю відповідальність за здоров’я хворих):
- 17% лікарів сказали, що вони брехали пацієнтам про лікарську помилку; 14% – про їхній прогноз; 45% – ніколи не брехали їм ні про що.
- 6% медсестер сказали, що вони брехали пацієнтам про медичну помилку; стільки ж – про прогноз; 62% – не сказали неправди жодного разу.
У цьому опитуванні взяли участь всього 286 лікарів і 362 медсестер. Але примітно, що в звіті наводилося також інше дослідження на цю тему, з якими порівнювалися останні результати, і воно включало вже 1 900 лікарів. У ньому 83% респондентів погодилися з тим, що лікарі ніколи не повинні говорити пацієнтові щось, що не відповідає дійсності – проте при цьому лише 66% вважали, що постраждалим мають бути відомі всі істотні медичні помилки.
За матеріалами: Medscape