Платформа для стабільного заробітку

1288

Уже досить давно постійна присутність онлайн — обов’язкова умова успіху, запорука популярності. Утім, здається, сьогодні популяризувати себе в інтернеті необхідно навіть несхильним до демонстративної поведінки лікарям. Тим більше, онлайн-активність може стати для них вагомим репутаційним фактором і навіть додатковим джерелом прибутку. Мова йде не про фейсбук чи інстаграм — для медичних фахівців створюють окремі сервіси, що оптимізують взаємодію «лікар — пацієнт».

За можливості — дистанційно

Подекуди тренди сучасності, подекуди спроби МОЗ пожвавили дискусію щодо можливості впровадження в систему охорони здоров’я послуг телемедицини (хоча сам термін поки що трактують довільно). Зазвичай під телемедициною мається на увазі застосування електронних інформаційних і комунікаційних технологій з метою забезпечення дистанційної медико-санітарної допомоги.

У розвинених країнах інструменти телемедицини спочатку використовували переважно для допомоги жителям сільської місцевості. Але темп сучасного життя невпинно зростає, тому переваги дистанційних комунікацій між лікарем і пацієнтом оцінили й жителі мегаполісів — як пацієнти, так і самі лікарі. Настала ера медичних інформаційних систем (МІС) з їх можливостями записатися в електронну чергу, отримати цифровий рецепт, зберігати всі свої знімки в «хмарі» та зв’язуватися з лікарем із будь-якого куточка планети, куди лише дотягує покриття…

Практика й бонуси

Крім економії часу та сил на традиційний візит до лікаря і огляд телемедицина дає змогу вирішити проблему дефіциту кваліфікованих кадрів, яка в нашій країні надзвичайно актуальна. У багатьох випадках дистанційні консультації та діагностика мають законне підґрунтя: офіційно до державної системи eHealth станом на кінець 2018 року «прив’язано» аж 15 МІС із базовим опціоналом — реєстрацією зак­ладів, окремих лікарів та декларацій. Кожна з них має свої модулі й тарифи, переваги та недоліки, свій ступінь комфорту у використанні, а також власні реєстраційні й технічні вимоги. А деякі з них навіть дають лікарю можливість додатково заробити. Наприклад, дистанційними консультаціями пропонує заробляти гроші модуль «Портал телемедицини «Телемед24» від МІС Mеdstar (опція доступна як для медичного закладу, так і для окремого лікаря). Зареєструвавшись на вказаному порталі, медичний фахівець отримує можливість вести пацієнтів у найвіддаленіших куточках не тільки України, а й за кордоном.

Телемедичні консультації лікарі можуть надавати й за допомогою інших МІС, наприклад, «Доктор Елекс», до якої в кращих традиціях жанру додано відеочат, та SimplexMed і «МедЕйр».

Додаток для додаткового прибутку

Аби заробити власними знаннями та накопичити базу вдячних пацієнтів, необов’язково вдаватися до «послуг» якоїсь конкретної медичної системи, тим більше що вони в основному «заточені» під запити всієї установи, а не окремого фахівця. Сьогодні заради конкретного лікаря (як і конкретного пацієнта) створюються окремі мобільні додатки (знову ж таки, з двосторонньою реєстрацією).

Один із таких прикладів — додаток для смартфонів на iOS та Android Lekaris.com. Він дає можливість консультувати на платній та безоплатній основі в трьох варіантах: письмовим коментарем, аудіовідповіддю чи за допомогою відеочату. Вартість своїх послуг визначає сам медичний працівник, гроші за консультацію автоматично перераховуються з акаунта користувача на рахунок лікаря. За бажанням чи за потреби спілкування може перейти в офлайн: додаток дає змогу записатися на прийом у зручний для обох день.

Загалом, за словами розробників, додаток допоможе лікарю й в іншому — моніторингу стану пацієнта, коригуванні раніше призначеної терапії, підготовці до прийому чи обстежень. Як бонус зареєстрований фахівець отримує майданчик для спілкування з колегами для обміну досвідом, а також змогу безкоштовно зберігати медичну документацію та надавати за бажанням доступ до неї обраним реципієнтам.

Аналогічні умови роботи пропонує платформа www.medikit.com.ua, яка працює (принаймні поки що) лише в десктопній бета-версії. Цей сервіс обіцяє навіть «приводити» пацієнтів до зареєстрованих лікарів (щоправда, з гонорару, котрий від них надійде, потрібно буде сплачувати комісію).

Звісно, наведені тут сервіси, програми та модулі ще вдосконалюються, і згодом у них з’являтимуться ефективніші аналоги й конкуренти. Проте вже зараз зрозуміло: настав час переглянути modus operandi хоча б на певних етапах і стадіях медичної допомоги та якомога довше залишатися онлайн.

Заощадив — отже, заробив

Окремий і непозбутній біль кожного лікаря — паперова робота, на яку доводиться витрачати купу часу й сил, подеколи забуваючи навіть про самого хворого. Чимало МІС пропонують медичним закладам автоматизацію, котра дасть змогу заробляти принаймні за принципом «Заощадив час — отже, заробив» і навіть створювати нові фінансові потоки.

Деякі з МІС намагаються асистувати лікарям: за допомогою інтерактивної системи аналізу даних пацієнта надають в автоматичному режимі «рекомендації», зокрема пропонують альтернативні лікарські засоби, акцентують увагу на показниках аналізів у випадку їх відхилення від норми, а також змінюють графіки прийому тощо. Так само ці програми допомагають головним лікарям й адміністраторам простежувати економічну ефективність діяльності відділу/закладу, складати кошториси, розраховувати надбавки до заробітної плати з урахуванням обсягу та якості медичної допомоги тощо. Так, окремі МІС (та сама Medstar) містять компоненти, що дають змогу оцінити рівень складності, ефективності й якості обслуговування пацієнтів, а також обліковувати витрати й розраховувати вартість медичних послуг в автоматичному і напівавтоматичному режимах.

Олена ЖОГА, Любомира ПРОТАСЮК, спеціально для «ВЗ»


На відстані

На Заході доцільність і переваги впровад­ження телемедицини почали обговорювати ще в 1999 році — тоді для комунікації між лікарем і пацієнтом запропонували задіяти не лише інтернет (доволі ненадійний на той час), а й телефони, факси, локальні комп’ютерні мережі тощо. Утім, лише в останнє десятиліття ми спостерігаємо повноцінний розвиток телемедицини: покращився зв’язок, поширилася та зміцніла всесвітня мережа, стали доступнішими потужні технології.

Сьогодні під цим терміном найчастіше розуміють дистанційні консультації з питань, пов’язаних зі здоров’ям, застосуванням препаратів або медичних виробів. Основне завдання телемедицини — якісне консультування, тобто оперативне надання користувачам будь-якої корисної інформації щодо вирішення їх проблем (реальних чи гіпотетичних) зі здоров’ям.


Відгуки лікарів

Віра Варналі, сімейний лікар КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги «Русанівка», м. Київ

Із впровадженням медичної інформаційної системи «РІМС Медстар» з’явилася можливість онлайн-запису пацієнтів, зав­дяки чому в поліклініці зменшилися черги. Система від «Медстар Солюшенс» полегшує роботу лікаря з документацією, а також дає змогу в будь-яку хвилину отримати доступ до історії хвороби пацієнта. Її неважко опанувати — програма зручна в користуванні й тому доволі легко інтег­рувалася до нашої щоденної практики.

Ярослав Дякунчак, завідувач амбулаторії №2 КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги «Русанівка», м. Київ

В епоху розвитку інформаційних технологій важливо вчасно впроваджувати їх у медичну практику, зокрема в сімейну медицину. Сучасна медицина передбачає пацієнтцентричний підхід, й лікарю необхідно приділити максимум часу конкретному пацієнту, звівши до мінімуму витрати ресурсу на роботу з медичною документацією.

У нашій амбулаторії ми впроваджуємо медичну інформаційну систему «РІМС Медстар», котра дає змогу уникнути черг: пацієнт записується до свого сімейного лікаря на конкретний день і час онлайн (удома з власного пристрою або ж у поліклініці через систему електронного запису «Медстар»).

Це програмне забезпечення також оптимізує роботу лікарів, зокрема вони можуть працювати з електронною карткою пацієнта. Її динамічно оновлюють (скарги, результати обстежень, терапевтичні призначення), при цьому лікар отримує змогу переглядати анамнез, історію застосування тих чи інших препаратів тощо.

Одним словом, завдяки системі лікар працює з кожним конкретним пацієнтом, як то кажуть, на результат, не відволікаючись на зайву паперову роботу.

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я