Міністерство охорони здоров’я за п’ять місяців реформи не змогло затвердити нормативи бюджетної забезпеченості регіонів.
МОЗ загальмувало другий етап децентралізації, який стосувався 100-відсоткового фінансування делегованих державних повноважень. За минулий рік Міністерство так і не розробило нормативів бюджетної забезпеченості регіонів, які мають бути затверджені на основі соціальних стандартів. Для цього необхідна співпраця представників МОЗ, Мінфіну та Міносвіти.
Просто передати повноваження і виділити на них кошти «скільки є» — це не децентралізація і не реформа, а звична форма взаємовідносин центральної і місцевої влади. Якщо держава зобов’язує місцеву громаду, наприклад, навчити 1 тис. дітей, вона має визначити, які конкретно послуги повинна надати місцева влада, що буде показником якості надання цих послуг, скільки коштів потрібно на виконання в кожному конкретному випадку. Оце і є нормативи бюджетної забезпеченості. За січень-квітень 2015 р. без урахування трансфертів до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 28,8 млрд грн. Це понад 39,2% від річного планового показника, затвердженого місцевими радами. Однак не варто впадати в ейфорію від таких фінансових перемог. Поки що говорити про реальний успіх реформи рано. Якщо розібратися в суті питання, стає зрозуміло: показники дещо завищені, а Уряд (утім, не вперше) маніпулює цифрами.
За матеріалами «Дзеркало тижня. Україна»