Інформаційно-освітній ресурс «Освіта.ua» уклав консолідований рейтинг медичних вищих навчальних закладів України у 2017 році. В основі вихідних даних — авторитетні національні та міжнародні рейтинги вишів України: «Топ-200 Україна», Scopus та Webometrics (табл. 1).
Кожен рейтинг ґрунтується на різних критеріях оцінювання вищих навчальних закладів. Наприклад, рейтинг «Топ-200 Україна» оцінює діяльність ВНЗ за допомогою агрегованого показника (інтегрального індексу), який формується на підставі експертної оцінки якості підготовки випускників ВНЗ роботодавцями й академічним співтовариством. Також для складання рейтингу «Топ-200 Україна» використовують міжнародні наукометричні та веб-метричні дані. Scopus відстежує цитованість наукових статей, які публікуються навчальним закладом або його працівниками у спеціалізованих виданнях, а Webometrics складає рейтинг на підставі кількості проіндексованих пошуковими системами сторінок сайту вишу, зовнішніх посилань на нього, цитованості ресурсу, а також кількості завантажених на сайт файлів (інакше кажучи, основа цього рейтингу — змістовна та інформаційна активність сайту навчального закладу).
Якщо порівняти цьогорічні результати основного тесту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» (табл. 2), то напрошуються неоднозначні висновки. А зіставивши дані таблиць 1 і 2, можна побачити: не завжди лідери будь-яких рейтингів мають високий результат успішності випускників. От наприклад, у консолідованому рейтингу медичних вишів Львівський національний медичний університет ім. Данила Галицького — на першому місці, а результати іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» у його студентів не найгірші, але й не найкращі — за цим показником вони 6-ті у списку. А от Запорізького державного медичного університету в консолідованому рейтингу взагалі немає, однак попри це його випускники найкраще склали іспити «Крок 3» у 2017 році.
Зрозуміло, що результати одного іспиту одного року — не репрезентативний показник для серйозного порівняльного дослідження, але показовий у плані складання рейтингів, які ґрунтуються зазвичай на чому завгодно, тільки не на якості підготовки майбутніх лікарів.
За матеріалами сайту «Освіта.ua»