Деякі лікарі використовують соціальні мережі як форум для всебічного розгляду професійних питань або майданчик для розкрутки «власної торгової марки». Піар-піаром, але чи може «галасливий» Facebook чи «лаконічний» Twitter стати зручним способом для обговорення актуальних проблем із колегами? Залежить від того, як їх налаштувати і використовувати!
Встигнути за швидкістю наукової думки
Незважаючи на різницю в зарплатах, умовах праці чи технічних можливостях, медичним фахівцям усього світу необхідний безперервний доступ до актуальної наукової інформації. І, як стверджують
багато представників цієї професії, Facebook чи навіть Twitter допомагають його, якщо не повністю забезпечити, то хоча б значно полегшити. Адже, по суті, сьогодні ці соцмережі являють собою гігантські колекції даних, які можна структурувати і застосовувати на власний розсуд.
Їх можна пасивно читати, а можна поповнювати власним досвідом. Звісно, Facebook, котрий не обмежує користувачів у кількості знаків, зручніший для обговорення будь-яких моментів — від конкретних клінічних випадків до питань організації прийому відвідувачів. Проте багато західних фахівців «зручним майданчиком для дебатів, рецензій і висловлювання власних думок у цифровому середовищі» вважають якраз Twitter. Дійсно, якщо подивитися, то на суто медичні хештеги, такі як #CardioTwitter, #CardioEd, #RareDisease, #EatingDisorder тощо, підписані тисячі, навіть мільйони користувачів — і їх щодня більшає.
Навіть фахівці, які не поспішали використовувати соцмережі з професійною метою, сьогодні визнають, що завдяки цим платформам їм вдається витрачати свій робочий час набагато ощадливіше: за потреби можна швидко зайти на певну сторінку/групу і подивитися, які публікації, присвячені тим чи тим випробуванням або новим проривам у медичній галузі, обговорюють колеги.
Фахівці з адміністративними повноваженнями відстежують відгуки та скарги пацієнтів і загалом вважають подібні платформи чудовим інструментом для контролю «середньої температури по палаті».
Нівелювати шкоду
Як би там не було, соціальні мережі — усього-на-всього проекція нашого суспільства з усіма його вадами. Але це не означає, що їх не можна використовувати на благо для себе і своїх пацієнтів. Мінімізувати негатив соціальних медіа допоможе розуміння декількох простих моментів.
- Потрібно чітко усвідомлювати мету своєї присутності в соціальних мережах у якості медичного експерта. Тільки так можна вибрати найкращу, найефективнішу платформу. Якщо ваша мета — залучення аудиторії/клієнтів, тоді в пригоді стануть Facebook або навіть Twitter. Для поширення просвітницької медичної інформації можна розглянути блоги. Коли ж основною метою є власний професійний розвиток, навчання, тоді кращим вибором стануть спеціалізовані платформи для лікарів.
- Зберегти конфіденційність даних пацієнта не так уже й складно: ретушуйте знімки, вказуйте «на консиліумі» тільки необхідні медичні дані, а деталі обговорюйте лише в приватних повідомленнях. Також не завадить покопирсатися в налаштуваннях захисту своїх пристроїв і «вимкнути» додаткам соцмереж доступ до фото, мікрофона тощо.
- Яку платформу ви не обрали б, розмежовуйте роботу і дім: наприклад, якщо на Facebook спілкуєтеся і з пацієнтами, і з близькими та друзями, то заведіть два окремі акаунти. Встановіть чіткі межі з фоловерами й уникайте гарячих дискусій, тим більше сам-на-сам: у соціальних мережах люди часто намагаються видатися компетентними «на чужому полі», і, природно, таких не вдасться переконати. Під час онлайн-спілкування з малознайомими людьми краще застосовувати методи комунікації, які практикуєте зі своїми пацієнтами у себе в кабінеті.
Любомира ПРОТАСЮК «ВЗ»
А як ставитеся до соціальних мереж ви? Ми пропонуємо вам відповісти на ті самі 5 запитань, що і американські лікарі і разом з’ясувати.
[yop_poll id=”1″] [yop_poll id=”2″] [yop_poll id=”3″] [yop_poll id=”4″] [yop_poll id=”5″]