Дослідження вчених з університету Ліверпуля, результати якого опубліковані в журналі Pediatrics свідчать, що соціальні мережі погано впливають на харчові вподобання дітей.
Аналіз реклами у соцмережах засвідчив, що схвалення нездорового харчування з боку відомих людей та пропаганда неправильного харчування впливають на споживання цих продуктів дітьми, збільшуючи їх вагу у раціоні дитини. У дослідженні окрім того негативно оцінюються вплив соціальних мереж та відеоблогерів на наш вибір у бік нездорового харчування.
Сьогодні підлітки «зависають» в Інтернеті цілими годинами. За даними Ofcom (Великобританія), майже всі діти у віці 8-11 років користуються Інтернетом, кожний п’ятий з них має власний блог у соцмережах, а понад дві третини дітей переглядають YouTube. У старших підлітків у віці від 12 до 15 років ця пристрасть розвинута ще більше. 99% з них користуються Інтернетом, дві третини мають мають аккаунт у соцмережах і 89% регулярно переглядають YouTube.
Під час експерименту близько 176 дітей у віці 9-11 років поділили випадковим чином на групи і показали фейкові, але схожі із реальними сторінки Instagram популярних відеоблогерів (мільйон підписників у кожного).
- Першій групі показали зображення блогера з нездоровою їжею.
- Другій групі – зображення блогера зі здоровою їжею.
- Третій групі – зображення блогера з нехарчовими продуктами.
Потім виміряли споживання снеків учасниками експерименту (здорові і нездорові варіанти). Виявилося, що діти, яким показали нездорову їжу у відомих блогерів, споживали на 32% більше кілокалорій від нездорової їжі в порівнянні з дітьми, які дивилися на нехарчові продукти. Також не було різниці між споживанням здорової їжі підлітками, які бачили зображення зі здоровою їжею і нехарчовими продуктами.
Вчені дійшли висновку, що маркетинг нездорової їжі через сторінки Instagram відомих блогерів збільшує споживання нездорової їжі. Одначе не все так просто. Цікаво, що демонстрація здорової їжі відомими особистостями майже не впливає або зовсім не впливає на споживання здорової їж дітьми.
Лікарі вважають, що необхідно ввести більш жорсткі обмеження щодо реклами нездорових продуктів харчування в соцмережах, особливо щодо контенту, який переглядають підлітки та діти.
Джерело: rz