«Таємна вечеря» Ольги Богомолець

1088

384308351Голова Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Ольга Богомолець неодноразово заявляла про важливість принципів побудови відкритого суспільства — і як кандидат на президентський пост, і балотуючись до Верховної Ради. Але її слова часом розходяться з ділом.

Очільниця профільного Комітету демонструє підвищений інтерес до нових інформаційних технологій, активно спілкується в соцмережах і регулярно наповнює «Персональний сайт Ольги Богомолець», але висвітлення діяльності Комітету на офіційному сайті Верховної Ради залишається поза її увагою. Не вистачає часу? Чи ресурсу?

А може, «фейсбучні декорації» вміло замилюють очі медичній і не тільки громадськості, створюючи густий затінок, де тихо «вершаться великі справи» за законами тоталітарного режиму?

Ще 28 січня 2015 р. Голова Верховної Ради Володимир Гройсман оголосив вимоги, обов’язкові для виконання всіма парламентаріями: протокол і стенограма кожного засідання комітетів Верховної Ради мають бути оприлюднені на сайті Парламенту. «Встановлений термін — до п’яти робочих днів від дня проведення засідання. Прийняті комітетом акти — протягом трьох робочих днів від дня підписання. А розклад засідань комітету має бути оприлюднений заздалегідь — за два тижні», — зазначив він.

vz_31-32_2015_Страница_06_Изображение_0001

Через місяць, 25 лютого 2015 р., Ольга Богомолець на своїй сторінці в соцмережі Facebook сповістила про запуск офіційного веб-сайту очолюваного нею Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я.

vz_31-32_2015_Страница_06_Изображение_0002

Але сподівання на відкритість Комітету, яку так активно декларує Ольга Богомолець, не справдилися.

Як видно з наведеної таблиці, отримати офіційну інформацію про результати бурхливої діяльності законодавців практично неможливо.

І якщо про майбутні засідання Комітет ще абияк доповідає (щоправда, із грубим порушенням термінів публікації), то протоколи і стенограми перебувають «за сімома печатками».

Чому Ольга Богомолець та її перший за­­ступник Оксана Корчинська допускають таку недбалість? Адже секретаріат кожного комітету обов’язково веде стенограму й надає її апарату Верховної Ради. Чи не для того, щоб про свавілля на засіданнях знало лише вузьке коло «наближених»?

Так, 17 червня 2015 р. на засіданні Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я розглядалося 9 питань. Два з них (під номерами 8 і 9) із «незрозумілих» причин взагалі не вказані в порядку денному, опублікованому на сайті Комітету. Це, звісно ж, не просто так. Наводимо скан-копії роздруківок повного тексту порядку денного.

Як бачимо, згідно із «питанням №8», за пропозицією Ольги Богомолець виступав сам Анатолій Редер, власник і генеральний директор ТДВ «ІнтерХім», що дуже переймається обсягами продажів кодеїновмісного препарату «Кодтерпін IC®» (аптечного наркотику №1 в Україні). Виявляється, «ІнтерХім» був представлений на засіданні чималим десантом (серед інших виділявся Голова страйкому компанії Олександр Чумак). Спільними з екс-Міністром охорони здоров’я Олегом Мусієм зусиллями представники підприємства переконували народних депутатів, що кодеїнової проблеми в країні не існує. Однак на превеликий жаль для наркобарона Редера і на щастя для українських громадян громадськість, медична спільнота і правоохоронні органи визнають існування цієї проблеми і підтримують введення суворого контролю над реалізацією кодеїновмісних препаратів.

vz_31-32_2015_Страница_06_Изображение_0005vz_31-32_2015_Страница_06_Изображение_0004vz_31-32_2015_Страница_06_Изображение_0006

Варто нагадати, що 14 травня 2015 р. саме Голова Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Ольга Богомолець звернулася з офіційним листом до МОЗ, у якому намагалася привернути увагу до однієї з найболючіших проблем сьогодення — аптечної наркоманії.

Можна сказати, що вона переадресувала лист громадських активістів стосовно ситуації, що склалася в Україні довкола обігу кодеїновмісних препаратів, яка характеризується постійним зростанням обсягів їх реалізації та нецільового використання.

У листі наводилися переконливі докази збільшення випадків немедичного застосування кодеїновмісних лікарських засобів, що є наслідком недостатнього регулювання обігу таких препаратів з боку держави. Нагадуємо, що свого часу ради 9 областей України звернулися до МОЗ України з вимогою негайного переведення кодеїновмісних препаратів на суворий предметно-кількісний облік. Однак питання врегулювання обігу кодеїновмісних лікарських засобів та посилення контролю за відпуском цих засобів аптечними закладами з метою недопущення їх вживання без призначення лікаря досі залишається поза увагою МОЗ.

Здавалося, Голову Комітету ця проблема справді схвилювала і вона прискіпливо вивчить питання про те, як має регулюватися обіг лікарських засобів, неправильне застосування котрих призводить до поширення аптечної наркоманії. Вона й вивчила, після чого… вирішила перекласти відповідальність за проведення такого резонансного засідання на чужі, підконтрольні плечі — свого першого заступника Оксани Корчинської.

Ну, а «питання №9» цікаве виключно тим, що О. Корчинська «засвітилася» в протекції свого давнього подільника, громадського діяча Дмитра Шерембея.

Враховуючи утаємниченість, не доводиться дивуватися, що навіть після оприлюднення в майбутньому матеріалів цього злощасного засідання найцікавіші виступи або виріжуть, або подадуть під типовим формулюванням — «йде загальна дискусія» (що в цьому випадку буде дорівнювати грифу «вирізано цензурою»).

Отже, подібний підхід Ольги Богомолець до роботи є прямим порушенням принципів, задекларованих фракцією «Блок Петра Порошенка» в особі Голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана. Й замість європейських підходів ми отримали… спробу приховати інформацію від громадськості. Чим це викликано? Звичайним нехлюйством чи кулуарними домовленостями? Якщо все це робилося не для того, щоб відсікти від засідання непотрібні очі та й вуха, то для чого ж тоді?

За матеріалами Pharma.net.ua


vz_31-32_2015_Страница_06_Изображение_0003

У день публікації цієї таблиці на сайті Pharma.net.ua 31 липня 2015 р. сайт Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я почав активно заповнюватися «старими» протоколами засідань, зазначеними в наведеній нижче таблиці як «відсутні». Це, звичайно, добре, що народні депутати відстежують критичні публікації й реагують на критику, але чи дочекаємося ми оприлюднення повних стенограм засідань?

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я