Уряд поновив процес реєстрації засобів для дезінфекції, свого часу зірваний МОЗ

553

Кабінет Міністрів України прийняв Постанову від 14.03.2018 р. №178 «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів». Відповідно до документа, повноваження щодо реєстрації та перереєстрації дез­інфекційних засобів відтепер належать до компетенції МОЗ. «Рішення Уряду надасть можливість відновити механізм державної реєстрації (перереєстрації) дез­інфекційних засобів, що у свою чергу забезпечить потрапляння в обіг тільки ефективних та якісних дезінфекційних засобів з метою запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб людини, локалізацію та ліквідацію їх спалахів та епідемій», — зазначається в інформаційній записці до Постанови.

Насправді так звана турбота КМУ і МОЗ про населення — наслідок їх недбалості та недалекоглядності. Зокрема, 1 серпня 2016 року було ліквідовано Державну санітарно-епідеміологічну службу (ДСЕС), на яку було покладено функцію реєстрації та перереєст­рації дезінфекційних засобів. Обов’язки ДСЕС переклали на Державну службу з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів. Проте функції з видачі свідоцтв про реєстрацію дезінфекційних засобів цьому відомству не передали. По суті, майже два роки в Україні не було зареєстровано або перереєстровано жодного дезінфекційного засобу, що вкрай негативно вплинуло на епідеміологічну ситуацію в країні. На початку 2018 року Об’єднання організацій роботодавців медичної та мік­робіологічної промисловості (про це «ВЗ» писала у №03-04 (1443-1444) від 26.01.2018 р.) відправило листа Президенту України Петру Порошенку, у якому звинуватило профільне Міністерство у блокуванні реєстрації антисептичних засобів. Результат не змусив себе чекати — відтепер МОЗ відповідає за ці процеси.

Для державної реєстрації (перереєстрації) засобів юридична або фізична особа зобов’язана подати до МОЗ:

  • заяву, у якій міститься інформація про засіб та заявника;
  • результати оцінки (звіти і протоколи) специфічної активності, безпечності, якості (ефективності) засобу та результати випробування на практиці;
  • проект етикетки засобу;
  • проект інструкції щодо використання засобу;
  • інформацію про способи утилізації засобу, його стабільність в об’єктах навколишнього природного середовища, строк зберігання.

Крім того, заявник несе відповідальність за недостовірність інформації, яка надана МОЗ, а термін дії державної реєстрації (перереєстрації) засобу становить 5 років (за бажанням заявника він може бути скорочений).

За матеріалами «Урядового порталу»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я