Уряд затвердив порядок функціонування е-Нealth

397

На «Урядовому порталі» оприлюднено Постанову КМУ від 25.04.2018 р. №411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», якою затверджено Порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я та Порядок опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я. Документ набув чинності 25 травня.

Постановою визначається, що з дня набуття нею чинності функціональні можливості електронної системи охорони здоров’я поступово впроваджуватимуться для реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення на рівні первинної медичної допомоги. Окрім цього, до моменту запровадження електронної взаємодії центральної бази даних електронної системи з державними електронними інформаційними ресурсами розпорядники таких ресурсів подають на запити МОЗ та НСЗУ інформацію в електронній формі, що міститься у відповідних державних інформаційних ресурсах й необхідна для функціонування електронної системи, протягом 10 робочих днів з моменту надходження таких запитів.

Відповідно до Порядку функціонування до складу електронної системи входить центральна база даних й електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (АРI). Функціонування електронної системи та веб-сайту, на якому розміщуватиметься інформація про цю систему, забезпечуватиме НСЗУ. МОЗ буде розпорядником Реєстру медичних спеціалістів і Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я та власником їх відомостей, а розпорядником інших реєстрів і власником їх відомостей та іншої інформації в центральній базі даних стане НСЗУ, якщо інше не визначено законодавством. Адміністратором центральної бази даних буде ДП «Електронне здоров’я».

  • Порядком функціонування визначено такі завдання електронної системи:
  • забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав за програмою гарантій;
  • автоматизація ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією;
  • запровадження електронного документообігу у сфері медичного обслуговування населення за програмою гарантій.

Також передбачається, що електронна система матиме змогу взаємодіяти з іншими інформаційними системами та державними інформаційними ресурсами, зокрема з:

  • Єдиним державним демографічним реєстром;
  • Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • Державним реєстром актів цивільного стану громадян;
  • Єдиним державним реєстром Міністерства внутрішніх справ та ін.

Доступ користувачів до інформації в центральній базі даних здійснюватиметься через електронні кабінети. Уточнюється, що електронні кабінети керівників й уповноважених осіб суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я, медичних працівників функціонуватимуть в електронних медичних інформаційних системах, а електронні кабінети пацієнтів можуть функціонувати в елект­ронних медичних інформаційних системах або на веб-сайті системи.

Зокрема, пацієнти у своїх електронних кабінетах зможуть реєструвати себе в центральній базі даних, вносити та переглядати інформацію про себе, подавати декларацію про вибір лікаря, надавати доступ медичним працівникам та іншим користувачам до інформації про себе, що міститься в центральній базі даних.

Відповідно до Порядку опублікування НСЗУ зобов’язана розміщувати на своєму сайті:

  • договір про медичне обслуговування населення за програмою гарантій та договір про реімбурсацію за програмою гарантій разом з усіма додатками, які не містять персональних даних, — протягом 5 робочих днів з дати їх укладення;
  • знеособлену інформацію про перелік та обсяг наданих пацієнтам медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій — щокварталу.

Окрім того, НСЗУ та адміністратору цент­ральної бази даних електронної системи доз­воляється надавати знеособлені відомості та дані, що містяться в центральній базі даних, як загальну довідкову або статистичну інформацію на договірних засадах. Порядок надання таких відомостей затверджуватиметься МОЗ.

Також у зв’язку з набуттям чинності Постанови КМУ від 25.04.2018 р. №411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» втратила чинність Постанова КМУ від 06.06.2012 р. №546. «Про затвердження Положення про електронний реєстр пацієнтів».

За матеріалами «Урядового порталу»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я