Науковці з’ясували, що математичні здібності людини може мати зв’язок з рівнями в мозку двох хімічних посередників – гамма-аміномасляної кислоти (ГАМК) і глутамату, пише видання Medical News Today.Команда вчених під керівництвом професора когнітивної нейробіології Роя Коен Кадоша з Оксфордського університету у Великій Британії вивчили рівні ГАМК і глутамату в мозку людей. Вони хотіли виявити, чи можуть ці нейротрансмітери передбачати математичні здібності людини в майбутньому.
Повідомляється, що ГАМК і глутамат є амінокислотами, які зустрічаються в природі та доповнюють одна одну: перша пригнічує або знижує активність нервових клітин в головному мозку, а друга робить їх більш активними. Їх рівні коливаються в залежності від тривалості життя.
Слід зазначити, що Кадош і його колеги не тільки знайшли зв’язок, але і виявили, що рівні цих нейромедіаторів змінюються, коли діти дорослішають. Їх дослідження опубліковане в журналі PLOS Biology. Повідомляється, що воно проходило за участі 255 осіб від початкової школи до університету. Вчені дали пройти два тести з математики з інтервалом у півтора року і проаналізували їх результати. Потім науковці зіставили результати тесту з рівнями ГАМК і глутамату в їх мозку.
Діти, у яких був вищий рівень ГАМК у лівій частині мозку, отримали вищі бали за математичними тестами. І навпаки, ті, у кого був високий рівень глутамату, мали більш низькі результати тестів.
Вчені помітили, що для дорослих показники є прямо протилежними – ті, хто мав високий рівень глутамату у мозку, показали кращі результати за математичними тестами, а ті, у кого була висока концентрація ГАМК, отримали нижчі бали.
Після двох тестувань дослідники виявили, що дорослі з нижчим ГАМК отримали високі оцінки в першому тесті з математики, і вони добре впоралися і вдруге.
«Результати, які нас найбільше здивували, полягали в тому, що зв’язок між ГАМК і глутаматом та математичними здібностями змінився з дитинства. Це говорить нам про те, що взаємозв’язок між ГАМК і глутамат і набуттям здібностей не однаковий на різних етапах розвитку і залежить від нашого віку», – роз’яснив Кадош.
Зазначається, що одним з недоліків дослідження є обмежена група учасників, тому результати не можуть бути поширені на інші расові чи етнічні групи.
«Нам потрібно буде це вивчити. Я думаю, що відповідь буде позитивною, хоча, можливо, конкретна область мозку може відрізнятися, бо спосіб викладання математики може відрізнятися від однієї культури до іншої», – зауважив вчений.
Кадош доповнив, що у їх дослідженні брали участь лише здорові учасники, тому наразі рано говорити про його клінічні наслідки на даному етапі.
«У майбутньому було б цікаво подивитися, як ці результати будуть виглядати у людей з труднощами в навчанні, і чи може рівень ГАМК та/або глутамат поліпшити навчання», – сказав він.
Наступними кроками дослідження вчених може стати розробка більш ефективних стратегій навчання і допомоги учням у вивченні математики, а також аналіз навчальних заходів для їх поліпшення пізнання.
Нагадаємо, що паління порушує когнітивні функції у жінок сильніше, ніж у чоловіків. До такого висновку дійшли американські вчені. Вони з’ясували, що нікотин шкодить мозковим функціям жінок набагато сильніше в порівнянні з чоловіками.