Відсутність стратегії розвитку eHealth гальмує підвищення якості медичних послуг

350

У березні 2017 року було під­писано Меморандум про розробку електронної сис­теми охорони здоров’я в Україні — eHealth, а в лютому наступ­ного року відбулася передача на­працювань проектного офісу до МОЗ. У відомстві тоді запевняли: повноцінно eHealth запрацює вже у квітні. Проте електронна систе­ма (загальна вартість проекту — 400 тис. дол.), у якій станом на лис­топад 2018 року вже зареєстрова­но понад 24,5 тис. лікарів і майже 22 тис. пацієнтів, досі функціонує без національної стратегії.

На думку заступника Голови Громадської ради при МОЗ Тимофія Бадікова, це порушує права па­цієнтів, гальмує підвищення якості медичних послуг та призводить до неефективного використання ко­штів платників податків. Він також стверджує: через це медичні праців­ники та заклади охорони здоров’я, що працюють з eHealth у межах ме­дичної реформи первинного рівня, стикаються з певними проблемами. Наприклад, не можуть внести змі­ни в систему після смерті пацієнта чи підписати декларації з новими пацієнтами. «У системі кожного сі­мейного лікаря «висять» декларації з померлими пацієнтами, механізм розірвання яких не передбачений. Вони продовжують «висіти», а по них нараховуються кошти від НСЗУ. У деяких випадках це вже 20-30 осіб: наприклад, лікар оформляв де­кларації з онкохворими пацієнтами та людьми похилого віку, тому так і сталося», — розповідає Тимофій Бадіков.

Крім того, за словами заступни­ка Голови Громадської ради при МОЗ, неврегульованим залиша­ється питання укладення деклара­ції з новими членами сім’ї: «Якщо сімейний лікар веде всю родину, й народилася дитина, то батьки технічно не можуть «додати» свою дитину до цього лікаря. Вся сім’я в одного лікаря, а дитина повинна бути в іншого. Те саме відбуваєть­ся, якщо до вас, наприклад, пере­їжджає жити бабуся. Лікарі в таких випадках поставлені в абсурдне становище — заводять папку і під­писують декларацію в паперовому вигляді. Вони, умовно, говорять пацієнтам: ми вас ведемо, але не можемо оформити, доки хтось не помре або доки з бази не будуть видалені ті, хто вже помер». На по­чатку листопада від Національної служби здоров’я України надійшли роз’яснення та зразок заяви, яку потрібно направляти в НСЗУ від імені лікаря або медичного закла­ду, аби розірвати чи змінити декла­рацію. До цієї заяви додається ще й скан документів пацієнта. «Це ве­ликий обсяг паперової роботи. Ні лікарі, ні керівники медустанов не мотивовані її виконувати. Їх влаштовує, коли кошти виплачуються за мертві душі», — переконаний Тимофій Бадіков.

За матеріалами ІА «Інтерфакс-Україна» та онлайн-видання «Українська правда»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я