Виконавчий директор японської фармацевтичної компанії Takeda Ясучіка Хасегава підтвердив використання неналежних матеріалів під час просування гіпотензивного препарату Blopress (candesartan), повідомляє FirstWord Pharma.
Використовуваний графік дозволяв припустити, що цей засіб є ефективнішим, ніж препарат Norvasc (amlodipine) компанії Pfizer, хоча результати клінічних випробувань не виявили відмінностей між ними.
За словами виконавчого директора, компанія глибоко шкодує і просить вибачення за факт частково неналежної рекламної діяльності. При цьому він підкреслив, що Takeda не фальсифікувала результати клінічних випробувань і не маніпулювала ними.
Причиною інциденту стали порівняльні клінічні випробування Blopress і Norvasc в 2001-2006 рр. У ході зустрічі з лікарями представники Takeda використовували графік, який вони застосовували для реклами препарату, а не той, що відображає дані клінічних випробувань, опубліковані в журналі Hypertension.
Крім того, Takeda визнала, що застосувала неналежні формулювання, які вводять споживачів в оману щодо підвищеної ефективності препарату порівняно з Norvasc.
Ясучіка Хасегава зазначив, що компанія Takeda не мала доступу до результатів клінічних випробувань і в ході внутрішнього розслідування конфлікту інтересів не виявлено. Він також заявив про намір створити незалежну експертну раду, завданням якої буде з’ясування причин, чому сталося порушення маркетингової практики. За словами офіційних представників Takeda, компанія не порушувала жодних законів, оскільки не було завищення переваги Blopress в порівнянні з даними клінічних випробувань.
У жовтні 2013 р. японська влада почала аналогічне розслідування відносно маркетингової практики по препарату Diovan (valsartan) швейцарської компанії Novartis. У лютому 2014 р. співробітники прокуратури Токіо відвідали офіс японського підрозділу даної компанії.
За інформацією pharmvestnik.ru