Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», який передбачає автономізацію закладів охорони здоров’я, набув чинності 6 листопада. Нормативно-правові акти до цього документа й досі відсутні на офіційному веб-сайті МОЗ. Натомість Міністерство розмістило на своєму сайті алгоритми автономізації та перетворення бюджетного закладу охорони здоров’я (ЗОЗ) на комунальне підприємство.
Процедура автономізації медзакладу передбачає певні етапи.
- Місцева рада ухвалює рішення про:
- припинення ЗОЗ-бюджетної установи шляхом перетворення в ЗОЗ-комунальне некомерційне підприємство;
- призначення комісії з реорганізації ЗОЗ-бюджетної установи, Голови комісії;
- встановлення порядку і строку заявлення кредиторами своїх вимог до ЗОЗ-бюджетної установи, що припиняється.
- Державному реєстратору подаються документи для реєстрації рішення про припинення юридичної особи шляхом реорганізації. На основі цього рішення вноситься запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
- Комісія з реорганізації розглядає вимоги кредиторів ЗОЗ, а також проводить інвентаризацію (відповідно до Закону «Про автономізацію» до 31 грудня 2018 року кредитори державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що реорганізуються, не мають права вимагати від них виконання незабезпечених зобов’язань, припинення або дострокового виконання зобов’язання або забезпечення виконання зобов’язання. Згода кредитора на заміну боржника у зобов’язанні в такому разі не вимагається).
- Комісія розробляє передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов’язань установи, передачу прав і зобов’язань за формою бухгалтерського обліку.
- Фінансове управління власника розробляє зміни до бюджетних програм з урахуванням процедури реорганізації ЗОЗ.
- Рішенням місцевої ради:
- затверджується передавальний акт (це може зробити також уповноважений виконавчий орган);
- приймається рішення про створення ЗОЗ шляхом реорганізації;
- затверджується статут.
- Пакет документів про створення ЗОЗ-комунального некомерційного підприємства та припинення ЗОЗ-бюджетної установи подають державному реєстратору. Якщо все зроблено правильно, протягом 24 годин з отримання документів державний реєстратор має внести відповідні записи до ЄДР.
- За потреби власник приводить у відповідність систему фінансування закладу.
- До трудових книжок працівників ЗОЗ вноситься запис про зміну найменування роботодавця у зв’язку з реорганізацією.
- ЗОЗ-комунальне підприємство оформлює та реєструє право користування об’єктами нерухомості та земельними ділянками, відкриває рахунки в банку й переоформлює рахунки в казначействі.
- До МОЗ подається заява про оформлення ліцензії на здійснення господарської діяльності з медичної практики та з наркотичними речовинами, прекурсорами (за необхідності).
За матеріалами офіційного веб-сайту МОЗ України