Ставити оцінки лікарям жителі столиці з 1 березня можуть в системі Helsi.me. Про це повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник. Протягом 14 днів після візиту до лікаря споживач медичної послуги на сайті зможе виставити оцінку та залишити відгук. Після отримання 10 та більше оцінок у лікаря формується рейтинг – середня оцінка за останні півроку. Це прямий дороговказ для пацієнтів у виборі лікаря для підписання декларації або консультації. Більше пацієнтів – більша заробітна плата. Слід зазначити, що такий підхід не новий – рейтинг та відгуки про лікарів існують практично в усіх сервісах запису до лікарів приватних клінік. Тільки виникає кілька запитань: як будуть моніторитися відгуки, адже вони не завжди бувають об’єктивними? І хто в разі чого стане на захист лікаря? За відповідями ми звернулися до створювачів системи Helsi.me. Як зазначив Євген Донець, директор з впровадження сервісу, ця функція на даному етапі скоріше виконує роль інструменту для управління закладом: медустанови, озброївшись думкою пацієнтів, зможуть більш конструктивно підійти до налагоджування лікувального процесу та покращення сервісу.
У системі Helsi.me зареєстровано 1, 5 млн киян та більш ніж 2 тис лікарів.
На початку існування цієї системи, – розповів Євген, – коментар пацієнта буде в першу чергу надходити самому лікарю та головному лікарю медичної установи. Пацієнт може залишити навіть анонімний сервіс, а коментарі одних пацієнтів недоступні іншим. Вони відповідно мають змогу через певний проміжок часу підготувати відповідь хворому чи якимось чином відреагувати на відгук, коли вважатимуть це за доцільне. В майбутньому ми проаналізуємо як відбуватиметься користування системою, чи дійсно коректні та об’єктивні коментарі там з’являються і надамо можливість закладам самим публікувати відповіді у себе на сторінці. Модерація відгуків обов’язково буде, але для початку ми робимо максимально прозору систему рейтингу. Наприклад, якщо один пацієнт залишає після прийому десять аналогічних оцінок, то зараховуватися буде лише одна. Якщо пацієнтський коментар необ’єктивний або містить нецензурну лексику, лікар може просто не реагувати на нього. До речі, у нас довгий час працював call-центр, і ми добре знаємо, якими можуть бути звернення пацієнтів і як правильно на них реагувати. Тому ми будемо ділитися власним досвідом з лікарями, щоб вони вміли давати відсіч тим, хто прагне отримати насолоду, ображаючи лікаря.
Також ми плануємо розвивати інші функції: наприклад, надавати медичному закладу можливість ставити питання пацієнту, робити якісь опитування, збирати статистику. Базовий набір інструментів ми передали лікарям, аби система стартувала 1 березня.
На даний час всі комунальні медичні заклади Києва мають договори про надання послуг Helsi.me у 2019 році , користуються цією системою за 1 грн. Приватні клініки мають тарифікацію. Але з боку МОЗ і робочої групи, яка працює над розвитком електронної системи національної охорони здоров’я, було декілька пропозицій про введення стандартного оптимального тарифу про користування системою. Якщо такий тариф буде встановлений для всіх гравців, ми його приймемо.
За матеріалами: ukrinform.ua